Article/Interview/Lanja Fitiavana/Photos/Videos

The Lanja Project

Lanja Fitiavana est un jeune skater Tananarivien de 14 ans. Très discret, on ne l’entend jamais beaucoup parlé lors des sessions ; c’est qu’il préfère mettre toute son énergie dans son skate. Et de l’énergie il en a, tout comme de la puissance : il est un peu le Ryan Sheckler Malagasy du début des années 2000. Découvrez dans la suite sa video part et son interview réalisée par Némo alias Neograph de T-Bona :

Comment t’appelles tu ?
Moi c’est Lanja Fitiavana, on m’appelle Lanja et ceux qui sont vraiment proches de moi m’appelle Votsinefy (rire).

Iza no anaranao ?
Lanja Fitiavana no anarako, ary zay tena akaiky amiko miantso aho hoe Votsinefy

Depuis combien de temps skates tu ? et as-tu des projets en tête ?
Je skate depuis 2011 et je compte améliorer mon niveau pour donner le meilleur de moi-même pour la scène de skate malgache.

Hatramin’ oviana ianao no manao skate ? Ary inona no kasahinao atao amin’izany ?
Tamin’2011 za no nanomboka,ary mikasa no anome zay vitako amin’ny heriko manontolo hoan’ Skate eto Madagasikara

portrait_de_Lanja_Fitiavana-skater-malgacheLanja – Mahamasina – Photo : Neograph

Quelle est ta marque préférée ?
Zero !

Inona no « marque » Tianao indrindra ?
Zero ! 

Qu’est ce qui t’a poussé à pratiquer ? Comment racontes tu tes débuts ?
C’est surtout le fait de regarder les autres qui m’a poussé à en faire. C’était si beau de les voir enchainer des figures, de sauter aussi haut avec leurs planches et puis les skateurs ont une certaine ambiance entre eux. Alors je me suis mis à emprunter leurs boards. Puis c’est après quelques temps que les skateur de T-Bona se sont cotisés pour me donner une planche de fortune. D’ailleurs je remercie chaque personne qui y ont contribué de près ou de loin.

Inona no nanosika anao anao skate ?
Mba tantarao kely hoe ny nianombohanao azy Ny nahitan’ dry lerony nilalao skate teo Mahamasina no nanosika ahy nanao. Nafinaritra ahy ery no nahitan dry zareo manao figures, no sady manindina. Moa koa ny skateurs manana ambiance mahafinaritra zay. Avy eo nindrankindrana skate tamin’zareo aho. Afaka fotoana fohy amizay nomen’dry lerony planche zay skateko volohany ary misaotra an laisany zay nanampy ahy tamin’izay na halavitra na akaiky fa nanasoa ahy betsaka zay planche zay.

lanja_marai_masaie-huge-kickflip-africa-skateKickflip – Marais Masaie – Photo : Neograph

Quelle figure aimes tu le plus ?
Le kickflip, c’est la première figure que j’ai su plaquer après le OLLIE qui en est la base de toute. Après j’aime les enchainement de figure avec des flip.

Inona no figure na trick tianao indrindra ?
Ny kickflip no figure napetrako volohany tao aorianan’ ny Ollie, Avy eo zay trick misy kickflip tiako daholo.

Tu fais aujourd’hui parti du de la T-BONA (Team Bona), peux-tu nous donner plus de détails sur ta Team ?
La Team Bona a été créé par Nemo et Ricardo : 2 skateurs qui m’ont beaucoup aidé dans tout ce que je faisais, ils ont remarqué que les skateurs de Mahamasina (Bona) avaient beaucoup de potentiels mais semblaient assez divisés et c’est à ce moment-là que La Team Bona a vu le jour. Maintenant la Team Bona s’agrandie, si avant je skatais juste avec les amis comme ça, maintenant je fais partie du Team et je m’y plais car on a une bonne organisation sur les plans, on se serre les coudes , on s’appuie, on s’entre aide, on rigole vraiment beaucoup et surtout on reste unis comme des frères, des frères de skate.

Ao anatin’ ny T-Bona zao ianao (Team Bona) mba afaka manome toro momban’zay Team zay ve ianao ?
Ny Team bona moa zany noforon’ Nemo sy Ricardo, mpilalao skate niaraka tamiko ary nanampy betsaka ana, hitan’ zareo fa manana niveau ny skateurs an Mahamasaina Bona fa nizarazara, ary teo no niforona ny Team Bona. Amin’zao efa niabetsaka ny T- Bona, ka taloha raha nilalao skate tsotra zao aho miaraka amin’ namana, izao aho manana Team ary tiako ny T-Bona satria manana « bonne organisation » rehefa anao plan, mifanampy rehefa misy manana olana, mihomehy betsaka no sady mpiralahy avy izahay, mpiralahy amin’ny Skate.

Lanja-Fitiavana_malagasy_skateboarder-madagascar

Kickflip – Mahamasina – Photo : Neograph

Comment t’en sors tu au niveau matériels ?
Je fais avec ce que j’ai, je travaille ma board jusqu’à ce qu’elle ne puisse plus me servir, les skates coutent très chères à Mada alors j’entame des économies de tout une vie (rire) ou sinon entre amis on s’entre aide comme on peut.

Ary eo amin’ny lafiny ara-pitaovana ?
Miainga amin’izay misy, rehefa manao skate aho, dia ampiasaiko hatramin’ny farany ny planche mandrapatapaka an’ lay izy. Ny skate koa lafolafo zay eto Madagasikara ary tena tsy takatra dia manjary managom-bola be mihintsiny voa mahazo dia raha tsy izay dia mifanampy sy mangataka any amin’izay mba manana.

lanja_bs_kickflip_mahamasina_africa_skateboardingBs kickflip – Mahamasina – Photo : Neograph

Est-ce que tu as des choses à ajouter ?
Oui, si vous avez encore les moyens de faire du skate ou de pratiquer tout autre discipline, accrochez vous, et faites le avec le cœur, dans la mesure du possible entre aidez vous et surtout n’abandonnez jamais surtout pas devant un trick ou un spot.

Sao dia misy zavatra tianao ampiana ?
Peace Yé, raha toa ka mbola manana enti-manana ianao anaovana skate na tsy voatery skate, tazomy zay ary ataovy am-po, ary raha mbola vita, asivo fifanampiana ary aza mety kivy amina Trick sy Spot zany.

Peace

Interview, traductions & photographies par Neograph

2 réflexions sur “The Lanja Project

  1. Pingback: Tokinomena   DoWz   Andry Soava dia part II | «Akama

Laisser un commentaire

